ALADDIN: Chas Jarrett – سرپرست کلی VFX

مصاحبه ها
ALADDIN: Chas Jarrett – سرپرست کلی VFX
وینسنت فری
| 3 سپتامبر ، 2019 در 18:00
1299
Chas Jarrett فعالیت های جلوه های دیداری خود را بیش از 20 سال پیش در MPC آغاز کرد. وی از تأثیرات بسیاری از فیلم ها مانند CHARLIE و FACTORY CHOCOLATE ، POSEIDON ، SHERLOCK HOLMES و LOGAN مراقبت کرد.
چگونه در ALADDIN شرکت کردید؟
من به اندازه کافی خوش شانس بوده ام که قبلاً با گای ریچی در چندین پروژه همکاری کردم. من هر دو فیلم SHERLOCK HOLMES را با او در اواخر دهه 2000 میلادی انجام دادم ، بنابراین ما رابطه مستقیمی با هم داشتیم که بر اساس این دو فیلم بنا شده بود. من چند سال در لس آنجلس مستقر شدم زیرا من مشغول کار روی این فیلم با نام LOGAN for Fox و James Mangold بودم. آن فیلم در اوج پس از تولید بود و من یک تماس تلفنی از گای دریافت کردم – که از پروژه آینده وی – علاءالدین بسیار هیجان زده است. به محض نمایش ، زنگ به من زد و گفت: “گوش کن ، آیا شما به لندن برمی گردید و این نمایش را انجام می دهید؟” بدیهی است که برای من بسیار هیجان انگیز است ، من قبلاً با دیزنی کار نکرده ام و فرصت کار دوباره با گای و کار کردن روی یک فیلم پرمخاطب دیزنی بسیار هیجان انگیز بود. نیازی به گفتن نیست که من روز بعد با هواپیما پریدم و در لندن در اینجا کار کردم. و باید بگویم کار کردن با همان کارگردان چندین بار مزایای بزرگی دارد و قطعاً روابط کاری را نرم تر می کند. بدیهی است که ما نقاط قوت و روش یکدیگر را می شناسیم ، بنابراین تماس با او بسیار خوب بود و من از این کار بسیار خوشحال شدم.
در مورد روابط کاری خود با گای ریچی برای من بگویید؟
او به این معنا که با همکاران اصلی خود روابط بسیار خوب و محکمی برقرار می کند بسیار همکاری می کند و بسیار شما را درگیر می کند و به همه اجازه می دهد تا با نقاط قوت خود بازی کنند. او بسیار غریزی است؛ او واقعاً کسی نیست که در ابتدای فرآیند بصورتی پایدار و محکم داشته باشد. او از روند ساخت فیلم لذت می برد و اجازه می دهد ایده ها بیایند و بهترین ایده همیشه با او پیروز می شود. بنابراین اگر بتوانید چیزی را به سر میز بیاورید که یک ایده موجود را فاش کند ، او ایده های جدید را در آغوش خواهد گرفت. امیدوارم برخی از دلایلی که او من را به نمایش در آورد ، این بود که ما قبلاً رابطه ای داشتیم که قبلاً کار می کردیم و سایر همکاران اطراف او همه افرادی بودند که من آنها را خیلی خوب می شناختم و قبلاً با او کار کرده بودم و من به اندازه کافی خوش شانس بودم که با آن ها همکاری کنم بچه ها هم بنابراین گروه ما یک اعتماد دوستانه از همکاران اصلی خلاق تشکیل دادند. او بسیار فقط به ما اجازه می دهد تا با ایده ها کنار بیاییم – همه چیز را امتحان کنید. در اوایل این پروژه ، من برخی از انیماتورهای اضافی – 2 انیماتورهای ترسیم شده 2 بعدی – را که به دنباله های طراح نزدیک شده اند ، به شکلی که ما در عکاسی اکشن زنده با آنها آشنا نیستیم ، نزدیک کردم. آنها خیلی سریع با ایده ها بازی می کنند و صحنه می گیرند و انیمیشن هایی را جمع می کنند که گای را نشان می دهیم. و او دوست داشت با آنها کار کند؛ او عاشق نگاه کردن به انیمیشن ترسیم شده و آنچه در جدول شد – خصوصاً با جن – که ظاهراً چنین شخصیتی بزرگ و بیانگر بود.
در سکانس های خاصی ، او بسیار دوست داشت که اجازه دهد ایده ها به صورت خلاقانه تنظیم شوند و در موقعیت های خاص چیزهای زیادی را برنامه ریزی نکنند. بدیهی است که او تعدادی آهنگ بسیار بزرگ و شماره رقص داشت که به برنامه ریزی و آماده سازی زیادی نیاز داشت. ما یک تیم بسیار بزرگ قبل از بازدید داشتیم ، در حدود 30 نفر در یک زمان ، برخی از آهنگ ها ، به ویژه دوستان مانند من و جهانی کاملاً جدید – را از قبل تماشا می کردند ، و او هر روز به بازدید مقدماتی می آمد و نگاه می کرد. آنچه انجام می دادیم و برخی از نظرات را بیرون می کشیم و سپس فقط اجازه می دهیم تا با آن صحبت کنیم.
چگونه احساس می کنید بخشی از تیمی هستید که چنین انیمیشن محبوب را به عنوان یک فیلم اکشن زنده تصور کنید؟
جواب صادقانه وحشتناک است! راستی وحشتناک! و مطمئناً فروتن. وحشتناک است زیرا در هر زمان پروژه ای را لمس می کنید که مردم چنین محبت به شما دارند ، مسئولیت سنگین مسئولیت مسئولیت برخورداری از احترام و استفاده از آن را احساس می کنید. من مطمئناً از این امر آگاه بودم و فکر می کنم همه ما از آن خیلی آگاه بودیم و فکر می کنم همه ما به عنوان فیلمسازان از این واقعیت آگاه بودیم که برای آن فیلم خاص پایگاه هواداری وجود دارد – اصلی – که به طور بالقوه سخت خواهد بود ضرب و شتم ، اما ما همچنین بسیار مشتاقانه برای دیدن آنچه که ما با آن کار خواهیم کرد. بنابراین تا حدودی عصبی بود. و صداقت با شما چالش برانگیز است. برخی از تکنیک ها و ایده های داستان پردازی در یک ویژگی انیمیشن واقعاً خوب کار می کنند و لزوماً به خوبی در ژانر اکشن زنده رونویسی نمی شوند. بنابراین ، پیشرفت های خلاقانه ای وجود داشت ، بازی با ایده های مختلف و دیدن اینکه چه چیزی در یک محیط زندگی عملی مؤثر است – یا نه. هیچ نکته ای در تلاش برای کپی کردن یا خارج کردن رابین ویلیامز و اجرای فیلم اصلی نبود. همیشه می دانستیم که باید آن را در جهت دیگری طی کنیم. اما ما قصد داشتیم چیزی کمی واقعی تر به عکس ببخشیم و ویژگی های شخصیتی مشخصی از اصلی آن وجود داشته باشد – کدو تنبل و کشش و تغییر شکل که در عمل زنده بسیار دشوار است – آنها از جهاتی کاملاً خزنده هستند. لو
خوب در بنابراین ما کاملاً از این چالش ها آگاه بودیم. اما باید بگویم مطمئناً یکی از مهیج ترین پروژه هایی که من در این بخت و اقبال داشته ام که در آن مشارکت داشته باشم زیرا بسیار نمادین است.
جنی مورد علاقه طرفداران است. آیا می توانید درباره ایجاد این شخصیت بیشتر به ما بگویید؟
این یک چالش جالب بود زیرا همانطور که می گویم شخصیت جن بسیار بازیگوش ، بسیار الاستیک است ، بسیار تغییر شکل می دهد. بسیاری از مواردی که بسیار خوب به انیمیشن 2D علاقه دارند ، و در یک عمل زنده چیزی که از پوست و استخوان ساخته شده باشد ، لزوماً خیلی خوب ترجمه نمی شوند. بنابراین ما در ابتدا با یک نسخه کاریکاتور از این ژن بازی کردیم و این موضوع موضوعات جالب توجهی را مطرح کرد که در درجه اول مربوط به شباهت به ویل بود. و البته ، یکی از چیزهایی که خیلی سریع فهمیدیم این است که ویل اسمیت بازیگر فوق العاده نمادین و شخصی است که دارای یک هوادار عظیم عظیم بود که دقیقاً می داند صفات او چیست و در حقیقت با استخدام چنین بازیگری خارق العاده و معروف شما آنها را برای آن صفات استخدام می کنند. شما شخصی را استخدام می کنید که ذاتاً چه کسانی هستند. بنابراین آنچه که خیلی سریع برای ما روشن شد ، در واقع ما نیاز به حفظ بسیاری از این صفات اراده داریم. ما شروع به اکتشاف روش هایی برای ضبط عملکرد او کردیم. ما با تیم تحقیق و توسعه دیزنی درگیر شدیم تا از برخی نرم افزارهای ضبط عملکرد استفاده کنیم ، که آنها با نام Anyma توسعه داده بودند ، که به ما اجازه می دادند تا با جزئیات بسیار ریز و درشتی ، عملکرد چهره خود را ثبت کنیم. برای ما بسیار واضح تر شد که هرچه شخصیت را کمتر شبیه ویل می کردیم ، هرچه کاریکاتوری بیشتر می رفتیم ، برای مخاطبان سخت تر می شد ، برای کسانی که تماشای عکس های آزمایشی را که ما انجام می دادیم ، آن را دوباره به هم وصل می کنند. این کار چندان کار خوبی نبود – ما احساس می كردیم كه باید تا آنجا كه می توانیم اراده خود را حفظ كنیم – به همین دلیل ما او را استخدام كرده ایم. بنابراین ما نسخه های بزرگتری از او داشتیم – بینی و گوش بزرگتر یا شکل بدن متفاوت ، سر بزرگتر. ما موارد مختلفی را امتحان کردیم و در نهایت هیچ کس کاملاً با آنها اطمینان نداشت. ما به این نتیجه رسیدیم که بیشتر و بیشتر فقط به چهره ویل باز می گشتیم. به منظور حفظ برخی از بیانگر شخصیت اصلی ، ما بیشتر از صحنه های صحنه وام می گیریم ، راهی که می توانیم وی را شلاق بزنیم و طرفین را تغییر دهیم ، یا شلاق بزنیم و خود را به دوربین معرفی کنیم به شکلی که واقعاً بتوانیم از عملکردی لذت ببریم که اراده بود. این یک چالش واقعی بود که باید بگویم. در نهایت ، احساس کردیم که در جای مناسب به زمین نشستیم و در مقابل بازیگزار بودن شخصیت ، ترکیب صحیحی از متناوب را داشتیم.
آیا می توانید درباره تحقیقات خود درباره دنیای علاءالدین توضیحاتی ارائه دهید. آیا شما پیشاهنگ موقعیت مکانی را طی کردید؟
ما در ابتدا مکانهای مورد استعداد را در مراکش کشف کردیم. ما چندین توالی را در مراکش به ویژه خیابان های آگاباه و غیره مدیریت کردیم. من فکر می کنم Gemma Jackson ، طراح تولید ، همانند من احساس بسیار جدی کرد که باید سعی کنیم تا حد ممکن Agrabah را بر روی محیط های موجود مستقر کنیم. بنابراین او به طور گسترده ای در شمال آفریقا کشف کرد و تعدادی از شهرها ، دهکده ها و شهرها را یافت که به نظر وی معماری مناسب آگرابا است. کاملاً در یک مکان نبوده است. مخلوط کردن و تطبیق محیط های مختلف وجود دارد. بنابراین ما در آن پیشاهنگان قرار می گیریم. ما به اردن و نامیبیا و شمال آفریقا رفتیم. واحد جلوه های بصری عکاسان را برای گرفتن هر چه مرجع از آن محیط ها می فرستد. ما در چند مکان تیراندازی بالگرد و هواپیماهای بدون سرنشین را انجام دادیم تا بتوانیم محیط را اسكن كنیم و تا آنجا كه می توانیم مرجع را ضبط كنیم. بسیار مهم بود که به نظر نمی رسد مانند مجموعه یا دهکده تازه ساخته شده باشد. اما همچنین ، در همان زمان ، ما سعی کردیم با کام کاملاً بازیگوش کار کنیم. او از ابتدا خیلی واضح بود که می خواست پالت رنگی پر جنب و جوش و روشن باشد. خوشبختانه مکانهای زیادی وجود داشتند که بسیاری از این موارد را به ما دادند.
آیا می توانید در مورد سکانس پرواز نمادین با فرش جادویی صحبت کنید؟
این یک چالش بزرگ بود. یک چالش واقعا جالب نیز هست. ما در یک نقطه با ایده های مختلف اسباب بازی کردیم. ما سفر را در طول یک روز در نظر گرفتیم تا آنها صبح زود آقا را ترک کنند و آنها تقریباً در طی یک روز از طریق طلوع آفتاب و غروب آفتاب به سراسر جهان سفر کنند. خوب کار کرد ، اما گای کاملاً احساس کرد که می خواهد همه چیز در شب اتفاق بیفتد همانطور که در اصل بود. بنابراین ما واحدهای هلیکوپتر را به تعدادی مکان به اردن و نامیبیا در آفریقا بردیم و عناصر فیلمبرداری کردیم – پرواز از طریق کوهها و محیطهای خاصی که دوست داشتیم و خدمه عکاسی نتوانستیم هلیکوپتر را به دست بگیریم و مرجع را ضبط کنیم و به آرامی ترتیب سکانسی را بنا کنیم. منطقه بسیار محلی بود. ما می خواستیم اطمینان حاصل کنیم که احساس می شود آنها از طریق خاورمیانه در حال مسافرت هستند و آنها خیلی دور سفر نکردند. در اصل فکر می کنم آنها در یک مقطع به چین سفر می کنند ، که برای فیلم ما کاملاً مناسب نبود. ما می خواستیم که آن را در حوالی منطقه خاورمیانه و آگرابا نگه داریم. بنابراین ما تمام آن صفحات هلیکوپتر ، عکاسی را گرفتیم و بسیاری از محیط ها را دوباره ایجاد کردیم و سپس خودمان یک دکل فرش پرواز مکانیکی ساختیم. ما تا به حال انیماتورهای CG ما در محاسبات حرکت ایجاد کردند
r ، که بعد از آن می توانستیم به دکل فرش پرواز روباتیک رونویسی کنیم – این حرکتی را که متحرکان ما ایجاد کرده بودند ، کپی می کردند. این به ما اجازه می دهد تا حرکت فرش پرنده ای را که بازیگران روی آن نشسته اند با صفحات اکشن زنده و محیط CG که برای ساختن آن در اطراف آن ساخته ایم ، همزمان کنیم. بنابراین اگرچه بازیگران روی یک فرش پرواز در حال پرواز نشسته بودند ، اما ما آنها را در یک صحنه سبز در انگلستان فیلمبرداری می کردیم ، حرکات همه به خوبی بین صفحات مجهز به عکس بازیگران بودند. خواندن ترانه در حالی که شما در حال فرار از روی یک فرش پرنده با ده دستگاه ماشین بادی هستید که در چهره شما قرار می گیرد ، معنی ندارد. تلاش برای ایجاد یک دنیای جذاب شب هنگام که واقعاً نمی توانید آن را ببینید – یک چالش جالب بود – بسیاری از رنگ ها به بلوز و ابریشم و غیره ناپدید می شوند. از این منظر خلاقانه چالش برانگیز بود. اما در نهایت بسیار موفق است و فکر می کنم آن سکانس یکی از موارد مورد علاقه من در فیلم است.
تشکر بزرگی برای وقت شما
توجه داشته باشید:
علاءالدین هم اکنون در دیجیتال موجود است و در تاریخ 10 سپتامبر در Blu-ray منتشر می شود.
کلاسیک انیمیشن علاءالدین همچنین در تاریخ 10 سپتامبر به مجموعه Walt Disney Signature در 4K و Blu-ray می پیوندد.
میخواهی بیشتر بدانی؟
ILM: صفحه اختصاصی درباره ALADDIN در وب سایت ILM.
Hybride: صفحه اختصاصی درباره ALADDIN در وب سایت Hybride.
یکی از ما: صفحه اختصاصی درباره ALADDIN در وب سایت یکی از ما.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
بچه ها: مایکل Enriquez – سرپرست VFX – تلویزیون DNEG
887 بازدید
-
JOHN WICK: فصل 3 – PARABELLUM: Christian Irles – ناظر VFX – موتور تصویر
1.26k بازدید
-
JOHN WICK: فصل 3 – PARABELLUM: گلن ملنورست – سرپرست VFX – استودیو متد
822 بازدید
-
داستان های ترسناک برای گفتن در DARK: مت گلور – سرپرست VFX – آقای X
848 بازدید
-
ارائه های سریع FURIOUS – HOBBS SHAW: Dan Glass – سرپرست کلی VFX – DNEG
876 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.